داوران مسابقه بین الملل


مایکل دودوک دو ویت

 وی متولد سال ۱۹۵۳؛ انیماتور، کارگردان و تصویرساز هلندی ساکن لندن است که در ژنو و دانشگاه ساری بریتانیا تحصیل کرده. او برای فیلم «پدر و دختر» اسکار فیلم کوتاه سال۲۰۰۰ را از آن خود کرد و همچنین برای فیلم بلند انیمیشن «لاکپشت قرمز» نامزد اسکار سال ۲۰۱۶ شده است. دودوک جوایز متعدد دیگری از جشنواره ­های سزار، بفتا، انسی، اتاوا و ... را هم در کارنامه دارد. «راهب و ماهی»، «عطر چای» و «تام جاروکش» از دیگر آثار کوتاه اوست.

فرنس میکولاش

متولد ۱۹۴۰ از چهره‌های مهم انیمیشن مجارستان است. او موسس و مدیر استودیو انیمیشن کچکمت فیلم و مدیر جشنواره انیمیشن کچکمت است. او‌ سابقه‌ی نوشتن فیلمنامه و کارگردانی فیلم‌  کوتاه را دارد و در سال ۱۹۷۰ با شروع کار در استودیو فیلم پانونیا به دنیای انیمیشن وارد شده است. او تهیه کننده‌ی مجموعه‌های تلویزیونی متعددی از جمله داستان‌های عامیانه، عنکبوت جستجوگر، عنکبوت آبی و ... است وهمچنین به عنوان داور در جشنواره‌های چیاواری، پکن، آنکارا و سئول حضور داشته است. 

سیلوی برینگاز

وی متولد 1956 است. ابتدا در فرانسه و در زمینه­ی هنرهای تجسمی تحصیل نمود و سپس در انگلستان انیمیشن خواند. برینگاز طی دهه­ های 1990 و 2000 میلادی، فیلم­های انیمشین مستقلی را کارگردانی و تولید کرد که بودجه­ شان توسط شبکه ­ی 4, فیلم 4 و شورای فرهنگی انگستان تامین می­ شد. او اینک در حیطه ­ی آموزش انیمیشن در رویال کالج هنر و نیز دانشگاه وست­ مینستر مشغول به کار است و به شکلی مبسوط درمورد انیمیشن مستند و شاخه­ های وابسته سخنرانی و تدریس دارد.

مهین جواهریان

وی دانش­ آموخته­ ی رشته­ ی گرافیک از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، و دانش­آموخته­ ی کارگردانی انیمیشن از دانشگاه هنر است. جواهریان کارگردان و تهیه­ کننده­ ی فیلم­ های انیمیشن، مدرس, و نیز مؤلف آثاری در این زمینه است، از جمله کتاب " تاریخچه ­ی انیمیشن ایران". او علاوه بر داوری در جشنواره­ های متعدد پویانمایی، جوایز بسیاری را در جشنواره های مختلف کسب نموده و  عضو هیئت موسس انجمن آسیفا نیز بوده است.

ولکر پتزولد

در سال 1951 به دنیا آمد و در رشته­ های شیمی، اقتصاد، فلسفه و زیبایی­ شناسی تحصیل کرده است. او نویسنده ­ی مستقل، ناشر و مدیر جشنواره است ( یکی از موسسین جشنواره ­ی فیلم کتبوس) و با پروژه­ های مختلفی از جمله جشنواره­ ی فیلم کودکان و نوجوانان شلینگل همکاری می­ کند.